Friday 27 January 2012

sejarah saya bersama republic

ni nak cite mcam mana aku leh tjebak dgn Republicof1991.. apa dia republicof1991 tu? ha ni nak ceta nie.. tu sbenanye nama sebuah forum.. tekan sini .. forum ni untuk budak2 yang lahir tahun 1991...

moto perjuangan republicof1991

citenya stat lepas aku SPM.. masa tu zaman kgemilangan friendster n myspace.. tade lagi fb n twitter time tu.. aku dpat link forum tu kat group 1991 friendster.. tu la asal kjadian forum ni pon.. tp masa kat friendster aku tak bape nak aktif sgt.. yela zman skola kan.. mane nak on9 sgala.. tak sempat kot.. balik2 umah da penat. group friendster ni wujud time PMR.. masa group kat friendster, aku just tgk2 cmtu je.. ade link aku klik..

so nak jadi cite, pada tanggal 9 JAN 2009 aku TERklik satu link ni.. tekan sini .. klik pnye klik, dia soh reg utk jadi ahli.. aku time tu lepas spm, tade bnda nk wat.. so saje la regster je kan..

isi borang time register..>_<

lepas register aku usha2 forum tu.. tak paham mulanya forum tu pe function dia... then aku cari beberape name yg dikatakan 'mode' or moderator forum.. aku pilih aiman n naqi... sbb nye aku pilih dorg cz birthday dorg same ngan aku.. 7 jan 1991.. teruja la jugak.. rmai yg 7 jan.. haha.. aku pon anta la msg kat aiman n naqi ni.. msg mintak tunjuk ajar.. tu la kot antara org ptama yg aku knal... masa aku masok mula2 dlu rasenye tade CB lagi.. forum tu wujud 17 Dec la kot.. pengasas dia Faiz or lebey mesra dipanggil F... >_<

sebab lpas SPM xwat ape.. so memg leh kate bangon je tido aku ngadap forum tu.. main balas2 kat Voice Out.. masa tu la aku knal efa n eida.. dorg ni la yg wat aku tak de keje lain dah... nak keje post punye pasal...   if di fikirkan blk, bnda tu bkn dpat adiah pon. tp da jodoh kan.. then kitorg salu smbang2 kat cb.. yg aku ingat 'dinding' , 'hangus', 'aqso dan madinah', 'AG'... sape yg aktif time tu dorg ingat la kot..

antara topik2 yg salu bncg time tu 'keje' , 'amek lesen' .. yela dak lepas spm kan.. pe lagi topik nk bncg..
masa tu jugak JIM organize satu camping.. ERAT.. masa tu member skola aku yg ajak join.. aku pon join.. bila sembang2, tgk2 bdk2 republic ni pon rmai yg join... Efa(nur areefah) , asyraaf, Fa(farhah).. maka berjejak kasih la kami kat ERAT.. di situ la FIRST time dlm idop aku, jumpe dgn orang2 dlm dunia maya..

siyes tak expect dpat jumpe btol2..

then bila matrik da kua masing2 pkat tanya dpat mna.. alhamdulilah time tu aq dpat matrik Gopeng.. masa tu upu tak kua lagi.. se ingat aku yg dpat sama matrik gopeng, nadrah, eida.. then bila upu kua kami tiga2 dpat uia.. maybe kami tak dijodohkan btemu dimatrik tapi kami bjodoh di UIA..cek punye cek, rmai jugak bdk republic dpat uia.. bertaaruf la kami di uia.. time tu cam bestnye dpat jumpe dak2 nie... >_<

among active users after spm (2009)
mira, myra(bloodyscore),nadrah,azrina,eida,kikokikilala

tempat kami berkongsi pendapat.. <3

lepas tu masing2 sibuk study, forum da xbape nk meriah sgt.. tp still ade usaha2 utk merapatkan ukhuwah dgn bjumpa di dunia realiti dgn bergathering..

lastly, sejujurnya aku lebih rapat dgn budak2 republic dari kawan2 lain.. mostly efa n eida..  jiwa budak republic ?

harap hubungan kami kekal smpai syurga.. insyallah.. sape2 yg bace blog ni.. hope dpat aminn kan.. aku sayang persahabatan kami.. >_<


antara users republic dulu2..

main bunga api kat republic..


 .. >_< ..


ok. sampai la skang.. taon lepas first camping dah berjalan. baru ni 2nd camping pula.. 
ade yg bg cadangan utk register under persatuan belia.. 
aq setuju kot.. if register leh dpat sponser..
tp ade yg kate, student ipta yg nk masok persatuan kena amek sign dean ke rector tah.. 
complicated cmtu ke ? 
hope sgt sape yg reti bnda2 ni usaha kan..

No comments:

Post a Comment